dinsdag 13 april 2010

48 - Poppenhuis en passiflora

M is dolblij met haar poppenhuis. 's Ochtends wanneer ze de woonkamer in komt, loopt ze er meteen heen. Het concept 'poppenhuis' is haar nog niet geheel duidelijk. Ze gebruikt het ook als broodtrommel, klimrek en dierenopslagplaats. Multifunctioneel speelgoed dus. Bedankt E!


Ik ben dolblij met mijn passiflora. Al een paar weken vreesde ik dat-ie morsdood was. Gisteren wees vriend M me echter op de eerste scheuten. Nu nog even wachten om te kijken waar er weer leven inschiet en dan bijsnoeien. Ik hoop jullie deze zomer een foto te kunnen tonen van een overwoekerde balkonmuur.


En dan waren er nog:
- de eerste asperges van het jaar. Zondag aten we ze heel simpel: geblancheerd en voor de lekkerbekken met verse mayonaise. De komende weken test ik alle mogelijke aspergerecepten uit. Uw tips zijn welkom;
- M's woordenschatverwerving gaat hard en samen met de woorden komt ook haar sterke wil naar boven.
Op de kinderboerderij ging het als volgt:
M: 'Kom.'
Konijn blijft liggen.
M: 'Kom, Nijn, kom!'
Konijn blijft liggen.
M kijkt naar mij, haalt haar schouders op en zegt: 'Slaapt.'
Een andere reden waarom het konijn haar niet zou gehoorzamen kon ze niet bedenken.
Het bevel 'Kom' wordt trouwens met even groot gemak gegeven aan stoelen en boeken. Die liggen echter steevast ook allemaal te slapen;
- de eerste keer weer lunchen in de tuin met m'n collega's. Stralende zon, vrolijke gespreksonderwerpen en biologische boterhammen;
- zus R en schoonbroer (zwager) J die me hielpen met twee onmogelijke klussen die al een hele tijd als het zwaard van Damocles boven mijn hoofd hingen. Wat een schatten! En het resultaat is fantastisch: een schoon en kindveilig balkon en een opgeruimde, esthetisch aantrekkelijke en alfabetisch geordende boekenkast. Het woord 'neuroot' is hier vandaag al een keer gevallen, maar het waren niet de nobele helpers die het in hun mond namen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten