zaterdag 3 april 2010

45 - Parijs

Ik was gisteren in Parijs voor mijn werk. 's Ochtends de Thalys op, rond elf uur in Gare du Nord, om twaalf uur een vertaalworkshop bijgewoond met Tomas Lieske en Daniel Cunin (een erg goede vertaler), daarna gelunch met dezelfde heren en nog een paar mensen van de Sorbonne.

En .. hoe leuk dat ook al was, dan bleven er nog vier uren over om heerlijk door de stad te dwalen. Op aanraden van mijn handwerkadoptiemoeder begon ik bij La Droguerie in de Rue du jour. Eenmaal binnen wilde ik eigenlijk nooit meer naar buiten. Waarom bestaan er niet zo'n winkels in Belgie en Nederland? Een walhalla van lint, wol, kralen, biaisband, stof, parels, touw, slotjes, knopen. Ik vond het oprecht verscheurend om te moeten kiezen. Dit kon ik niet laten liggen.




Daarna nog door de Marais geslenterd, een heerlijke salade gegeten, en vooral genoten van die onevenaarbare sfeer. Parijs, Parijs, zelfs de lenteregen is er minder nat.

2 opmerkingen:

  1. Amai, dat is een mooie oogst!
    Het klonk als een leuke dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. goed nieuws: bij julija's shop (http://julijasshop.blogspot.com/) in antwerpen verkopen ze heel veel spullen van la droguerie. en je moet vast wel eens voor je werk naar antwerpen ;)

    BeantwoordenVerwijderen