vrijdag 19 februari 2010

31 - Moleskine

S verdedigde eergisteren zijn doctoraat aan de Universiteit van Gent. Ik kon er niet bij zijn, maar ik was op afstand vreselijk trots. Naast doctor in de Letteren & Wijsbegeerte (sinds kort) is S ook schrijver (sinds lang) en hij heeft altijd een klein formaat Moleskine notitieboekje bij zich.
Ik las een keer ergens dat je Moleskines online kon personaliseren. Het perfecte cadeau voor de gloednieuwe doctor, bedacht ik, maar google kon zich niet herinneren dat er een mogelijkheid bestaat om Moleskines te personaliseren.
En zo werd het toch een (gedeeltelijk) zelfmaakcadeau. Ik ben blij met het resultaat, en ik hoop S ook.

 
  
 
Boekje 1 is geborduurd (het woord dat je wil borduren in potlood schrijven en daarna navolgen met een simpele rijgsteek). Boekje 2 is beschreven op de eerste pagina en er zijn rechthoeken uit gesneden. Boekje 3 is met plakfolie bewerkt. Uit boekje 4 is een puzzelstuk gesneden en eronder kleefde ik een zwart-witfoto. Boekje 1 en 4 werden aan de binnenkant bekleefd met zwarte plakfolie voor een keurig afwerkingseffect. Boekje 2 en 3 kregen op de achterkant nog een 's' uit een transferalfabet dat hier al een eeuwigheid rondslingert en vandaag zijn nut vond.

En dan was er nog:
- M die vanmorgen (onmenselijk vroeg) in haar stoel aan tafel heen en weer zat te wiegen op het ritme van de muziek,
- vriendin S die Up kwam kijken, ijs at en me gezelschap hield,
- vriendin J die tijdschriften bracht als welkome afleiding,
- en uren tijd voor mezelf om te knoeien met papier, stof, lijm, plakfolie en nog veel meer rommel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten