maandag 22 februari 2010

32 - Opgeruimd

Ik sta bij vrienden en familie bekend als een opgeruimd persoon, letterlijk en figuurlijk. Maar vandaag gaan we het even hebben over de letterlijke kant. Sommigen vinden mij zo fanatiek dat ik de bijnaam 'taliban van het huishouden' heb verdiend. Ze hebben gelijk, want gisteren voelde ik oprechte blijdschap toen ik drie volle wasmanden had weggewerkt, achterstallige administratie had afgehandeld en opgeborgen in de ordners, de keuken en de woonkamer had opgeruimd en de afwasmachine aan het draaien was. Voldaan zat ik 's avonds op de bank om me heen te kijken met mijn breiwerk op mijn schoot. (Breien de Taliban?)

En toch hebben ze ook weer geen gelijk, want eergisteren zag de tafel in woonkamer er zo uit:


En ook toen was ik vrolijk. Met de zeven verschillende crea-projecten waar ik mee bezig was en met de soep die op het gasvuur zichzelf stond klaar te maken. Over de crea-projecten de komende dagen meer.
Het recept van de soep voeg ik hier toe voor zus R. Mijn beide zussen en ik hadden het er laatst namelijk over hoe het toch in godsnaam mogelijk is dat de soep van onze moeder altijd overheerlijk is. Ze doet exact hetzelfde als wij (denken we) en het smaakt tien keer beter. We hebben het haar al gevraagd en ze beweert geen geheim ingredient te hebben.
In ieder geval kan onderstaande soep niet mislukken, sissie, en heeft-ie als grote voordeel dat hij in een handomdraai klaar is. Ik kreeg 'm ingefluisterd door (amateur)kok P op een weekend in de Ardennen, waarvoor dank.

Je neemt een ui, een komkommer en een courgette. Snijdt alles in blokjes. Gooit het in een pot. Giet er kokend water overheen tot de groenten net onder water staan. Voegt twee bouillonblokjes toe en laat het koken. Daarna de mixer erdoor en klaar is k..

2 opmerkingen: