dinsdag 7 januari 2014

Een jaar vol kleur


Lieve zanger,

Het jaar van het doen is aangebroken. Voel je het ook?
Hoeveel dromen en wensen ik al door mijn vingers heb laten glijden door er teveel over na te denken en te weinig voor te doen.. Ik zit mezelf soms zo vreselijk in de weg, maar eigenlijk ligt alles open - zoals je zelf al schreef -, alles kan nog. En dat elke dag opnieuw.
Dus neem ik me voor om wat minder te denken en wat meer te doen. En ook om me elke ochtend open te stellen voor al het wonderlijke dat mijn pad kruist - en dat ik meestal gewoon voorbijfiets -. Denk je dat het zal lukken? En wat zou er dan gebeuren? De wereld lijkt zo vaak een zwarte, enge plek, maar in het klein, in en rondom het zeepbelletje dat gezin heet, kunnen we dat veranderen. Volgens mij komt er dan meer kleur, meer vuurwerk.
Doe maar met me mee.
En geniet van Wintersons woorden: "Perhaps all romance is like that; not a contract between equal parties but an explosion of dreams and desires that can find no outlet in everyday life. Only a drama will do and while the fireworks last the sky is a different colour."

Tot kleurens

1 opmerking:

  1. Ik las de recensie van het boek; mooi! Deze gaat op mijn te lezen lijst.

    BeantwoordenVerwijderen