zaterdag 27 februari 2010

34 - Lente

Vanmorgen werd ik wakker met fluitende vogels, echte vogels. Niet de opgenomen versie van mijn Philips wake-up light (ook reden voor blijheid, rustiger wakker worden). Onvervalste, vrolijke vogels die de lente aankondigden. Ik negeerde het druilerige weer, mijn hoofdpijn en verkoudheid, een jengelende dochter en bleef mijn mantra herhalen: Het wordt lente, het wordt lente, het wordt lente.

Nog meer redenen voor blijheid:
- M kreeg vriendje F op bezoek. En ik de daarbijhorende grotere versie. Het keukenschortje van blog 30 kreeg eindelijk een model. F blijkt meer te houden van verkleedpartijen dan M. Dat belooft voor de toekomst

- mijn breiwerk begint de proporties van een sjaal te benaderen. Reden voor zus M om blij te zijn. Ik biecht hier wel meteen op dat-ie gebreeen is met erg dikke naalden en wol. 'Instant gratification' noemde de vrouw van de breiwinkel het lachend. 


- en ook de overige creaprojecten schieten op. Ik ben een eindeloos aantal t-shirts van de Hema aan het opfleuren met applicaties. Tractors op aanvraag van schoonbroer W en in hetzelfde thema meteen ook maar een (laat) verjaardagscadeautje voor buurjongen D. Mme Zsazsa's tips waren welkom en de enige die ik nog toe te voegen heb, is dat het bij erg rekbare stof (de t-shirts van de Hema dus) loont om ook aan de binnenkant van het t-shirt een lapje stof met vliesline te bevestigen.

  

- M gaat naar een kleine kinderopvang die Eigenwijs heet en waar de liefste 'pedagogisch medewerkster' van heel Nederland werkt. Het is een plezier om M 's ochtends kraaiend op haar af te zien lopen. Eigenwijs ligt in een bosje en ook daar horen we sinds een paar weken 's ochtends lentevogels. M gooit zich dan achterover in mijn armen of er bijna naast om naar boven te kunnen kijken en wijzen. Vorige week heb ik haar broodpudding meegegeven om een keertje zomaar te trakteren. Dat blijkt iets typisch Belgisch te zijn, want ze kenden het hier niet. Dus voor alle Nederlandse lezers die niet weten wat ze met hun oude brood moeten aanvangen, hier een recept. Ik doe er minder suiker in en voeg er een of twee lepels vanillepoeder aan toe, zoals mijn vader doet - de koning van de 'bodding'.


- en ten slotte: M's middagdutjes, die duren in het weekend soms wel drie uur, waardoor ik even tijd voor mezelf heb en een verzamelblogbericht kan posten..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten