woensdag 27 januari 2010

22 - Maandag Meditatiedag

Het ziet er vast heel komisch uit, maar er komt gelukkig niemand kijken. Vanaf heden vindt u mij op maandagavond niet achter de computer, noch aan de afwas, achter de televisie, in een boek gedoken, aan de telefoon.. Nee, niets van dat alles, ik bevind mij op een kussen in het midden van de woonkamer. Onder mijn benen in een halve lotus ligt een warme deken en op een armlengte afstand recht tegenover mij zit vriend M, ook al in halve lotus. Allebei met gesloten ogen, handen op de knieen, een rechte ruggegraat en een ontspannen geest - dat laatste is althans het streefdoel.
Maandag is bevorderd tot meditatiedag. En ik hoop dat jullie er binnenkort ook voordeel van hebben wanneer ik langzaamaan transformeer in een veel geduldiger, relaxter, bewuster, zen-mens. Komt dat zien, komt dat zien..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten