dinsdag 1 december 2009

En zo ben je begonnen..

Geen idee waarom ik net een blog begonnen ben. Een dagboek is voor mijn doel even geschikt.En als ik het juist begrepen heb, is bloggen zelfs alweer heel erg 'voorbij'.. (Zooo jaren negentig, zou de Jakke zeggen.)
En toch, en toch.. Afgelopen zomer zag ik 'Julie & Julia' en daar was ik door gecharmeerd. Misschien was het het koken dat me aantrok, de schier onmogelijke opgave om alle 524 recepten uit Julia Childs klassieker uit te proberen in een jaar en er dagelijks verslag van te doen. Voor de een vast een dwaas, maatschappelijk irrelevant streven, voor de ander (ik dus) een prachtig verzonnen uitdaging die het leven kleur geeft. En vorige week ontdekte ik via zus M Leven met Liv, wat bij mij een vreemde mengeling van ongeloof en jaloezie opwekt. Hoe doet 'die' Riet het? Een baan, een kind van bijna een jaar, een huis verbouwen en dan nog vrolijk bloggen over al haar mooie zelfgemaakte creaties.. Superwoman is alive and she lives in Belgium.
Aan mij de keuze: mopperen op de bank over het feit dat sommige vrouwen HET allemaal wat beter op een rij lijken te hebben of resoluut stoppen met mopperen en zelf aan de slag. Ik heb namelijk een voornemen, het doel uit zin twee van deze blog: het heeft een hoog Bond Zonder Naam-gehalte, maar ik doe het lekker toch. Ik ga elke dag van het komende jaar focussen op wat me blij maakt, waar ik vlinders van krijg, oprecht trots op ben, kortom de positieve toer op. En dat ga ik met jullie delen, bestaande of imaginaire lezers, elke dag een vrolijk feit. 365 dagen vrolijkheid..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten