dinsdag 8 december 2009

7 - Fabeltjeskrant

Vorige week stond ik nog samen met M's oma het openingslied van de Fabeltjeskrant te zingen - tot groot jolijt van de kleine spruit. Wij hadden er ook wel plezier in. De zinnen kwamen een voor een terug ons geheugen binnenwandelen: 'Want daarin staat precies vermeld hoe het met de dieren is gesteld.'
Ik weet niet hoe het met 'de' dieren is gesteld, maar met de halsbandparkiet gaat het goed. In Den Haag leven er grote zwermen van deze felgroene fladderaars. Rond het avondspitsuur vind je ze vaak op het Korte Voorhout. Vanavond fietste ik erlangs terwijl ze net raadsvergadering aan het houden waren. Ik denk wel meer dan honderd parkieten luid door elkaar kwetterend. Ik ben met een glimlach op de lippen verder gefietst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten