vrijdag 19 maart 2010

42 - Kringloopproject Eloleo

Ik las dit en vond het een mooi initiatief. Dus niet geaarzeld en naar de kringloopwinkel getrokken. Dat leverde een groot stoffig gordijn op met een aardige bloem-boom-print. Daar zat ik dan op een doordeweekse avond zakken te knippen uit gordijnstof. Kunt u raden aan wie ik dacht? Juist, Julie Andrews. Er is een scene in The Sound of Music waarin ze speelkleren maakt uit de oude gordijnen.



Ik kan me nog herinneren hoe betoverend ik die film vond toen ik jonger was. Nu nog altijd een beetje eigenlijk. Puur jeugdsentiment. En dat deed me vervolgens weer denken aan dit filmpje dat een tijd terug de wereld (of toch het zakdoekgrote Vlaanderen) rond ging. Een stuk eigentijdser en fantastisch meeslepend vond ik dat.



En meteen was daar de volgende associatie: toen M nog een baby was en krampjes had (oh die vreselijke ellenlange huiluren waarvan je denkt dat ze nooit voorbij zullen gaan) zong ik altijd 'My favourite things' voor haar. Zachtjes in haar oor, tot ze kalmer werd en soms zelfs in slaap viel.

Een lang verhaal om jullie enkel maar te vertellen dat mijn eerste kringloopzak klaar is. En dat ik van plan ben er nog veel te maken. En dat jullie er dan een krijgen. En dat jullie dan steeds minder plastic zakken zullen gebruiken. En dat de wereld dan een klein beetje schoner wordt.

4 opmerkingen:

  1. Het Liesbet!

    Natuurlijk zijn Nederlandse Blogsters ook welkom!
    De volgende keer ben je erbij!

    En een schoon zakske dat ge gemaakt hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een goed idee zeg, zo'n tas! Hij is ook erg leuk geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een leuk project is dit he! en wat heb je er een leuk verhaal bij!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zie het! Dat mag geen toeval heten:
    één van mijn favorieten is de flashmob!
    En wat een mooi zakske.

    BeantwoordenVerwijderen